دستگاه چاپ طلاکوب پنوماتیک و هیدرولیک

دستگاه چاپ طلاکوب - چاپ صنعتی ایساتیس

چاپ طلاکوب یکی از انواع چاپ رایج برای انتقال چاپ به قطعه مورد نظر می باشد. این چاپ که با عنوان های چاپ داغی و یا چاپ گرم نیز شناخته می شود ، دارای موارد استفاده بی شماری است که از آن جمله می توان به چاپ روی قطعات خودرو ، قطعات تلوزیون ، پوشه دکمه دار پلاستیکی ، کاتالوگ ، بدنه یخچال و … اشاره کرد. این روش بسیار پر استفاده در قرن 19 میلادی طرفداران بسیاری پیدا کرد و برای چاپ روی کاغذ و مقوا استفاده شد و در سال های 1970 برای چاپ روی قطعات پلاستیکی و همچنین صنعتی نیز مورد استفاده قرار گرفت و مورد قبول واقع شد.  این چاپ روی هر جنسی از جمله چرم ، پلاستیک ، کاغذ و … قابل منتقل شدن است و نحوه ی انجام چاپ در این روش با انتقال ورق متالایز یا طلاکوب روی قطعه است که برای انجام این عمل، از انواع دستگاه چاپ طلاکوب استفاده می شود.

روش انتقال چاپ به وسیله دستگاه چاپ طلاکوب

این چاپ به دو روش گرم و سرد انجام می پذیرد که روش گرم آن دارای ماندگاری به مراتب بیشتری نسبت به چاپ سرد است ، به همین علت مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس از این روش برای چاپ استفاده می کند. در این نوع چاپ در ابتدا طرح مورد نظر توسط طراحان مجموعه طراحی می شود و بعد از آن قالب یا کلیشه متناسب با طرح ساخته شده و روی دستگاه چاپ نصب می شود و با قرار دادن قطعه مورد نظر در جای مخصوص خود ، به قطعه و قالب حرارت داده شده تا اندازه ای که بتوان رنگ را روی قطعه منتقل کرد. این مرحله بسیار حساس است چرا که در صورتی که دما به صورت مناسب تنظیم نشود باعث سوختن و تغییر شکل قطعه می شود. حرارت در دمای بسیار کم و تنها برای انتقال ورق متالایز انجام می شود و در بافت قطعه هیچ تغییر خاصی ایجاد نمی کند. بعد از ایجاد حرارت در دستگاه چاپ طلاکوب ، فشار کافی برای انتقال رنگ طلاکوب از رول به قطعه انجام می شود و طرح مورد نظر روی قطعه حک می شود.

جهت مطالعه محصولات چاپ شده طلاکوب بر روی چاپ طلاکوب کلیک کنید.

این روش با انتقال فویل انجام می گیرد و به همین علت ماندگاری آن به اندازه ی چاپ به وسیله دستگاه تامپو و سیلک نیست و کم رنگ شدن طرح طلاکوب ، بعد از گذشت مدت زمانی خاص ، امکان پذیر است. در صورتی که ماندگاری برایتان دارای اهمیت است می توانید به جای چاپ طلاکوب از چاپ سیلک اسکرین یا چاپ تامپو استفاده کنید. در این نوع چاپ ها به جای استفاده از فویل از رنگ های طلایی آلمانی استفاده می شود و ماندگاری آن بسیار بالا است ، چاپ سیلک و چاپ تامپو در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس توسط بهترین کادر متخصص و همچنین با کم ترین هزینه ، قابل انجام است.

انواع دستگاه چاپ طلاکوب

دستگاه چاپ طلاکوب به چهار دسته ی کلی تقسیم می شود: دستگاه چاپ طلاکوب دستی ، دستگاه چاپ طلاکوب پنوماتیک ، دستگاه چاپ طلاکوب هیدرولیک و دستگاه چاپ طلاکوب دیجیتال ، که در ادامه این بخش با نحوه ی عملکرد این نوع دستگاه ها آشنا خواهیم شد. توجه کنید که عملکرد این دستگاه ها تنها در نحوه ی ایجاد فشار متفاوت است و در بقیه موارد تفاوت آنچنانی میان آن ها وجود ندارد.

دستگاه چاپ طلاکوب دستی

در دستگاه چاپ طلاکوب دستی بعد از ساخت کلیشه و قرار دادن آن در دستگاه و سپس ایجاد حرارت مناسب ، از فشار دست برای انتقال فویل طلاکوب روی قطعه استفاده می کنیم به همین دلیل به این نوع چاپ ، چاپ دستی می گویند. البته باید توجه کرد که رول جمع کن های این دستگاه از نوع برقی هستند. در این روش نیاز به یک کارگر ماهر برای اعمال فشار وجود دارد تا کلیشه را برای زمان کافی روی قطعه نگه دارد ، در غیر اینصورت یا رنگ به طور کامل منتقل نمی شود و یا قطعه بر اثر حرارت و فشار زیاد دچار آسیب می شود. این روش دارای خطای انسانی نیز می باشد که نمی توان از آن چشم پوشید و به علت استفاده از نیروی انسانی ، تیراژ آن پایین است.

دستگاه چاپ طلاکوب پنوماتیک

در این نوع دستگاه ، که با عنوان دستگاه نئوماتیک هم خوانده می شوند از فشار باد برای منتقل کردن چاپ روی قطعه استفاده می شود. به این صورت که کلیشه با فشار جک های پنوماتیکی روی قطعه قرار می گیرد و انتقال فویل را ایجاد می کند. جالب است که بدانید فشار ایجاد شده در این نوع جک ها از 500 کیلوگرم تا 3 تن قابل تنظیم است و برای انتقال رنگ روی هر نوع قطعه ای مناسب است. فشار در این دستگاه ، به صورت دستی قابل تنظیم می باشد و به علت عدم دخالت نیروی انسانی و سرعت بالای دستگاه چاپ طلاکوب پنوماتیکی ، تیراژ آن بسیار بالا است. مورد دارای اهمیت دیگر در این چاپ کاهش هزینه مصرفی به علت استفاده از نیروی باد در تامین انرژی است. در این دستگاه در صورت ایجاد نشتی ، هوا تنها ماده ی خارج شده می باشد و آلودگی روی قطعه ایجاد نمی شود.

دستگاه چاپ طلاکوب - دستگاه پنوماتیک

دستگاه چاپ طلاکوب هیدرولیک

دستگاه چاپ طلاکوب هیدرولیک از روغن برای اعمال فشار استفاده می شود، به همین علت برای ایجاد فشار های بالا، بسیار مناسب است. در این چاپ نیز به دلیل عدم استفاده از نیروی انسانی تیراژ چاپ بالا است. اما توجه داشته باشید که روغن موجود در دستگاه هیدرولیک بعد از گذشت مدتی احتیاج به تعویض دارد و این موضوع دارای اندکی هزینه است. دقت نمایید که دستگاه های هیدرولیک مجموعه ایساتیس به طور کامل عایق بندی شده اند و امکان نشت روغن در آن ها وجود ندارد.

دستگاه چاپ طلاکوب - دستگاه هیدرولیک

دستگاه چاپ طلاکوب دیجیتال

از این چاپ نیز مانند چاپ دستی در تیراژ پایین استفاده می شود. مزیت این روش در عدم نیاز آن به کلیشه است و انجام چاپ در این روش به صورت دیجیتالی انجام خواهد شد ، یعنی برنامه لازم به دستگاه داده می شود و دستگاه چاپ طلاکوب دیجیتال با توجه به برنامه ی دریافتی طرح را روی قطعه چاپ می کند. نکته ی مهم این روش این است که امکان چاپ گرم در این روش وجود ندارد.

راه های ارتباطی با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس با حضور نیرو های متخصص و کارشناس خود، به عنوان یک برند شناخته شده در صنعت چاپ، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. این مجموعه قادر به فروش انواع دستگاه های چاپ طلاکوب با توجه به نیاز مشتریان است و مشاوران این شرکت آماده ی ارائه مشاوره در انتخاب دستگاه چاپ مناسب به شما عزیزان هستند.

علاوه بر آن این مجموعه آماده ی ارائه انواع چاپ سیلک اسکرین ، چاپ تامپو ، چاپ طلاکوب و چاپ ترانسفر روی انواع محصولات و قطعات با جنس های مختلف می باشد. شما می توانید برای تماس با مشاوران مجموعه به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید و همچنین برای مشاهده ی دیگر محصولات و خدمات ما را از طریق صفحات تلگرام و اینستاگرام دنبال نمایید.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده
چاپ طلاکوب روی شیشه آرایشی بهداشتی

چاپ طلاکوب روی شیشه محصولات آرایشی بهداشتی

مشاهده
چاپ برند Stephany روی ریمل ابرو به صورت ترکیبی

چاپ برند Stephany روی ریمل ابرو

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *