چاپ بر روی شیشه

امروزه چاپ بر روی شیشه در صنعت دکوراسیون و تبلیغات از جمله  پرکاربردترین و محبوبترین روش های تبلیغاتی است که از آن بیشتر برای جذابیت ظاهری و یا امور تبلیغاتی استفاده می کنند .  مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس قابلیت چاپ روی شیشه را در روش های مختلف با استفاده از دستگاه تمام اتوماتیک و پرسنل کار آزموده ، در نهایت کیفیت دارد . این دسته از مواد به علت نفوذپذیری بسیار کم در گروه چاپهای سخت قرار می گیرند. چاپ روی قطعات شیشه ای مستلزم این است که مراحلی را بر روی آن انجام دهیم تا قطعه آماده چاپ گردد. چربی گیری و تمیز کردن قطعه ، استفاده از رنگهای دو جزئی ، و در نهایت کوره کردن آنها بعد از چاپ  میتواند مارا در داشتن چاپ صنعتی مناسب یاری کند .

چاپ بر روی شیشه

اما جدای از سخت بودن چاپ روی شیشه ، این نوع چاپ صنعتی زیبایی های خاص خودش را هم دارد .زیبایی هایی که باعث شده این نوع چاپ صنعتی این روزها در میان طراحان دکوراسیون هم طرفداران خاص خودش را پیدا کند. چاپ بر روی شیشه شامل چاپ روی شیشه ی عطر ، چاپ روی شیشه های تجهیزات خاص پزشکی و حتی چاپ روی ظروف خاص می باشد که طراحی و نوع چاپ بر روی آن به سلیقه ی خاص مخاطب بستگی دارد .

چاپ روی شیشه های تجهیزات خاص پزشکی

اما در چاپ روی شیشه اینکه شیشه چه کیفیتی دارد ، چند میلی متر است ، کاربردش چیست ، مقاومتش چقدر است و … همه موارد است که حساسیت چاپ روی شیشه را بالا می برد . مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس در چاپ بر روی شیشه ، علاوه بر استفاده از دستگاه های به روز و تمام اتوماتیک و پرسنل ماهر و کار آزموده ، از رنگ هایی استفاده می کند که مقاومت بالایی در برابر سایش ،گرما و سرما ، تابش نور ، رنگ پریدگی و دیگر عوامل محیطی داشته و این موارد تاثیر بسیار زیادی در ماندگاری چاپ شما عزیزان دارد.

انتخاب روش مناسب برای چاپ روی شیشه

همان طور که گفته شد روش های مختلفی برای چاپ روی شیشه وجود دارد که باید با توجه سایز قطعه ، جنس ، انحنای موجود در آن،نوع رنگ استفاده شده ، نوع چاپ  و … توسط نیرو های متخصص انجام شود .  این مجموعه قابلیت چاپ روی هر نوع ظرف شیشه ای مانند لیوان ، لوازم آرایشی ، بطری های شیشه ای، ظروف آزمایشگاهی (بشر ، بالون و … ) ، انواع شیشه های آمپول ، انواع مجسمه و وسایل تزیینی شیشه ای و … را خواهد داشت . توجه داشته باشید که طراحی یکی از مراحل مهم در چاپ بر روی شیشه است که باید توسط طراحان صنعتی و با استفاده از نرم افزار های گرافیکی قدرتمند انجام شود .

رنگ هایی که برای چاپ روی شیشه استفاده می شوند تنوع بسیار زیادی دارند و باید مناسبترین رنگ با توجه به ضخامت، جنس شیشه ، روش چاپ  و حتی نوع طراحی انتخاب شود تا چاپ با بهترین کیفیت و ماندگاری انجام گیرد. به دلیل تنوع در شکل و حالت قطعات شیشه ای و سایز های متنوع در این قطعات  باید در زمان انجام چاپ  برای محصول شما فیکسچر ساخته شود تا قطعه روی میز کار تابت قرار گیرد و تمام چاپ ها با نهایت دقت در یک نقطه خاص و به صورت یکدست و یکپارچه قرار بگیرند.

فرآیند طراحی ، ساخت شابلون و کلیشه ، ساخت فیکسچر و … از جمله خدماتی است که چاپ صنعتی ایساتیس با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت به شما عزیزان ارائه می دهد.

جهت دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی و چاپ صنعتی به صفحه تماس با ما مجموعه مراجعه کرده و با مشاورین ما تماس حاصل نمایید . همچنین می توانید از طریق شبکه های اجتماعی مجموعه مانند تلگرام و یا اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

چاپ روی شیشه بالن آزمایشگاهی

چاپ تامپو روی شیشه

یکی از روش هایی که برای چاپ ر وی شیشه وجود دارد ، چاپ تامپو می باشد که با استفاده از پد های سیلیکونی  و توسط نیرو های ماهر چاپ صنعتی ایساتیس انجام می گیرد . با این روش شما خواهید توانست کوچکترین چاپ ها در هر نقطه از قطعه خود را انجام دهید.همانطور که گفته شد در این روش چاپ از پدهای سیلیکونی استفاده خواهد شد که این پدها وسیله انتقال رنگ یا چاپ از منبع رنگ ( یا به عبارت دیگر از روی کلیشه ) بر روی قطعه می باشند.

این پدها  به سه دسته کلی  تقسیم می شوند :

پد های نرم : برای قطعات نازک و ظریف مورد استفاده قرار می گیرد تا حین چاپ قطعه آسیب نبیند. از این پد ها برای قطعاتی که دارای انحنای زیاد یا خاصی هستند نیز بسیار استفاده خواهد شد.

پد های معمولی : این نوع پد بیشترین کاربرد را دارد  و معمولا قابلیت استفاده روی بیشتر قطعات را دارد .

پد های سخت : این پد ها بیشتر برای چاپ روی قطعاتی انجام می شود که امکان خرابی و پاره شدن پد وجود خواهد داشت .مانند قطعات نوک تیز که امکان دارد به دلیل چاپ و تماس پد با سطح تیز کار ، پد پاره بشود یا دچار ترک خوردگی گردد. این امر باعث ایجاد خطا در چاپ و خراب شدن طرح چاپ شده بر روی قطعه و پایین آمدن کیفیت چاپ می گردد.

توجه داشته باشید برای چاپ های دو رنگ و چاپ هایی که از ترکیبات رنگ مختلف برخوردار هستند از روش های تثبیت رنگ و خشک کردن رنگ مناسب استفاده شود تا بعد از هر مرحله چاپ ، رنگ ها با هم تداخل پیدا نکنند.

چاپ سیلک روی شیشه

یکی دیگر از روش های چاپ روی قطعات شیشه ای چاپ سیلک اسکرین می باشد . این نوع چاپ با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک دوار انجام می گیرد .به صورتی که قطعه با استفاده از فیکسچر ثابت نگه داشته شده و با چرخش قطعه ، چاپ روی آن انجام خواهد شد. پس از انتقال رنگ روی شیشه قطعه درون خشک کن های حرارتی و یا دستگاه تثبیت رنگ یووی  قرار گرفته تا دوام و ماندگاری چاپ ها افزایش یابد و به سرعت پس از اتمام عملیات چاپ ، درون بسته بندی قرار می گیرند تا از وارد شدن آسیب به قطعه و چاپ بر روی آن جلوگیری شود .  در دستگاه های سیلک برای چاپ بر روی شیشه باید از شابلون استفاده شود تا بتوانیم رنگ و چاپ را در یک مرحله بر روی قطعه منتقل کنیم.

می توان گفت در چاپ صنعتی پنج رنگ آبی ، قرمز ، زرد ، مشکی ، سفید به عنوان رنگ های اصلی شناخته می شوند . متخصصین و پرسنل کار آزموده و ماهر مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس با استفاده از رنگهای با کیفیت و درجه یک آلمانی  و ترکیب رنگ اصولی و حرفه ای می توانند تمامی رنگ های مورد نظر شما جهت چاپ طرح مورد نظرتان را خلق نماییند. این رنگ ها و به عبارت دیگر این نوع چاپ ها کاملا قابل شست و شو بوده و در گذر زمان دچار پوسیدگی و یا رنگ پریدگی نخواهند شد.

چاپ رنگی روی شیشه

چاپ ترانسفر روی شیشه

دستگاه ترانسفر نیز قابلیت چاپ روی شیشه را دارد . این نوع چاپ به صورتی است که چاپ مورد نظر شما با استفاده از حرارت و فشار روی قطعه شما قرار می گیرد . به همین دلیل است که به این نوع چاپ ، چاپ حرارتی نیز می گویند . در ابتدا طرح  با استفاده از پرینت های جوهر افشان روی کاغذ های مخصوص چاپ خواهد شد . طرح مورد نظر باید به صورت cmyk طراحی شود . طراحی این چاپ نیز باید به صورت معکوس انجام شود به دلیل این که حین چاپ تصویر مورد نظر بر می گردد  و طرح مورد نظر تان چاپ خواهد شد . شما عزیزان می تواند از تمامی اطلاعات محصول خود مانند نام برند ، طریقه مصرف ، لوگو و … برای چاپ روی محصول استفاده نمایید .

چاپ روی شیشه که یکی از روش تبلیغاتی محسوب می شود می تواند در افزایش فروش محصولات شما موثر باشد ؛ به این صورت که مصرف کننده حین استفاده از محصول برند چاپ روی آن را مشاهده نموده و به خاطر می سپارد . به همین دلیل در زمان خرید مجدد محصول برند شما برای فرد یادآوری خواهد شد . همچنین شیشه در حالت ساده ، خام و بدون چاپ هیچ گونه جذابیتی نداشته و ممکن است مصرف کننده از خرید آن محصول صرف نظر خواهد کرد .

یکی از مواردی که چاپ روی آن اهمیت زیادی دارد چاپ روی شیشه ی لوازم آرایشی می باشد . تجربه ثابت کرده است ، بانوان حین خرید لوازم آرایشی به ظاهر محصول دقت زیادی می کنند و در صورتی که محصول ظاهر مناسبی داشته باشد ،  ظاهر آن را دلیل بر کیفیت بالای لوازم آرایشی می دانند . در صورتی که شیشه ی لوازم آرایشی از ظاهر مناسبی برخوردار نباشد می تواند تاثیر زیادی در فروش و محبوبیت آن محصول داشته باشد .

چاپ طلاکوب روی شیشه یکی دیگر از روش های چاپ صنعتی می باشد که در دو روش سرد و گرم انجام می شود . استفاده از چاپ طلاکوب بیشتر در قرن نوزدهم طرفدار داشته و در رنگ ها و شکل های مختلف انجام می شود . در این روش چاپ از فویل های مخصوص در ضخامت های مختلف استفاده شده است .  روش گرم  چاپ طلاکوب روی شیشه با اعمال فشار و حرارت فویل های طلا بر روی قطعه منتقل خواهد شد .  اما روش سرد این نوع چاپ به صورتی است که طرح مورد نظر شما با استفاده از چسب های مخصوص روی قطعه قرار گرفته می شود . سپس ورق طلا روی قطعه چسبیده می شود و در نتیجه قسمت های دارای چسب جدا شده و روی شیشه قرار می گیرد .  به این روش چاپ طلاکوب روی محصولات شما انجام می شود .

چاپ طلاکوب روی شیشه با استفاده از 4 دستگاه مختلف انجام می گیرد که نتیجه ی کار در چهار دستگاه مشابه هم است .  برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به صفحه چاپ طلاکوب مراجعه نمایید.

چاپ طلاکوب روی شیشه عطر

ماندگاری بالا در چاپ بر روی شیشه

روش چاپ ، انتخاب نوع رنگ مناسب با جنس قطعه ، تثبیت رنگ اصولی ، چاپ اصولی و دقیق و … همه از جمله مواردی هستند که می تواند تاثیر زیادی در ماندگاری و افزایش طول عمر چاپ ها داشته باشد. تمامی چاپ های انجام شده در مجموعه ایساتیس با بالاترین دقت و کیفیت انجام شده و به هیچ عنوان دچار خرابی و پوسته پوسته شدن نمی شود.تمام رنگ های به کار برده شده در این چاپ ها از رنگ های درجه یک و آلمانی موجود در بازار بوده که مطابق با جنس قطعه و نوع طراحی انتخاب  می شوند. این رنگها مقاومت بسیار بالایی در مقابل سایش ، عوامل محیطی مانند سرما و گرما ، تابش مستقیم نور و تقیر رنگ ناشی از آن و … دارند و بعد داز گذشت زمان دچار خرابی نخواهند شد.بنابراین می توانند یک تبلیغ ماندگار و زیبا برای محصول شما باشد.

هزینه چاپ بر روی شیشه

شاید از نظر شما عزیزان چاپ بر روی شیشه هزینه بالایی را برای شما  پیش رو داشته باشد .اما توجه داشته باشید که این هزینه می تواند نقش یک تبلیغات ماندگار و قدرتمند را برای شما ایفا کند . به این نکته توجه داشته باشید که خریدار محصول شما و مصرف کننده دائما با آن در ارتباط است و تبلیغ  یا چاپ روی محصول شما را خواهد دید. در دراز مدت این چاپ می تواند به عنوان یک تبلیغ ماندگار در ذهن مصرف کننده باقی بماند و کمک زیادی در فروش محصول شما و برندینگ شما باشد. همچنین با توجه به روش های مختلف تبلیغات ، روش چاپ صنعتی می تواند یکی از ماندگار ترین و پر بیننده ترین نوع تبلیغ برای محصول شما به حساب بیاید.

توجه داشته باشید که برای داشتن یک چاپ زیبا با ماندگاری بالا باید تمام مراحل چاپ از ابتدا تا مرحله نهایی یعنی تثبیت چاپ و بسته بندی با دقت و در نهایت کیفیت انجام گیرد.

انتخاب طرح در چاپ بر روی شیشه

همانطور که مشاهده کردید برای چاپ بر روی شیشه می توان از روش تامپو ، طلاکوب ، سیلک و ترانسفر استفاده نمود. با این وجود می‌توان هر گونه طرحی را روی انواع شیشه محدب ، مقعر و خطی چاپ نمود. در واقع به این صورت امکان چاپ تصویر با استفاده از روش ترانسفر مهیا است و علاوه بر آن می‌توان هرگونه نوشته‌ای را با بکارگیری یکی از روش های طلاکوب ، تامپو و سیلک روی انواع لوازم شیشه‌ای درج کرد.

در صورتی که شما یکی از تولیدکنندگان ظروف بلوری می باشید ، می توانید طرح های متنوعی از جمله گل ، قلب یا هر نوع طرح دلخواه خود را با استفاده از روش تامپو و سیلک روی بدنه ظروف شیشه ای ایجاد کنید و به این طریق جلوه این محصولات را بسیار زیبا و مشتری پسند نمایید. علاوه بر آن تمامی تولید کنندگان لوازم آرایشی و بهداشتی و کارخانجات تولید دارو نیز می‌توانند اطلاعات مهم در رابطه با چگونگی مصرف دارو و یا برند تولیدی را روی بطری این محصولات درج کنند.

به این طریق دیگر نیازی نیست تا از برچسب های بی کیفیت استفاده کنید و می توان هر نوع طرح مورد نظر شما را روی شیشه چاپ کرد. در نظر داشته باشید که در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس طراحی طرح توسط کارشناسانی خلاق انجام می‌گیرد و به همین علت می توان طرح های بسیار زیبا و ساده ای را روی محصولات شما چاپ نمود که باعث می شود تا نمای محصولاتتان کاملا تغییر کند و سود قابل توجهی از فروش آنها به دست بیاید.

در این مجموعه طرح ایجاد شده عیناً روی قطعه قرار خواهد گرفت و چاپ نهایی دارای ظرافت و کیفیت بسیار بالایی می باشد ، بنابراین شما می‌توانید با یک بار اعتماد، جزء مشتریان دائمی ما شوید و از خدمات متنوعی که در چاپ صنعتی ایساتیس ارائه می شود ، بهره مند شوید.

کیفیت جوهر در چاپ بر روی شیشه

با توجه به اینکه سطح شیشه صاف و صیقلی است ، در صورتی که از جوهر های معمولی برای چاپ بر روی شیشه استفاده شود امکان ریزش جوهر و به هم خوردن طرح بسیار بالا خواهد رفت. بنابراین در این نوع چاپ بهتر است تا از رنگ های مخصوص که دارای چسبندگی بالاتری هستند استفاده شود. به این صورت می‌توان از ریزش رنگ ها جلوگیری به عمل آورد. البته در این صورت نیز رعایت نکاتی حائز اهمیت است و تنها به این ترتیب می‌توان از ایجاد چاپی با کیفیت و دقیق اطمینان حاصل کرد.

از این نکات می‌توان به تمیز کردن شیشه قبل از چاپ اشاره کرد ، به این طریق می‌توان هر گونه گرد و غبار را از روی سطح قطعه پاک کرد و چسبندگی جوهر را افزایش داد. علاوه بر آن در نظر داشته باشید که قطعات شیشه‌ای به هیچ عنوان نباید خیس و مرطوب باشند. در صورتی که تمامی این موارد رعایت شوند می‌توان عملیات چاپ را انجام داده و چاپی با کیفیت بسیار زیاد را به دست آورد.

جوهر مورد استفاده در چاپ روی قطعات شیشه ای به سرعت خشک می‌شود و احتمال ریزش آن تقریباً صفر می باشد. البته به این طریق نمی‌توان ادعا کرد که چاپ ایجاد شده دارای ماندگاری طولانی مدتی باشد و تنها در صورتی که از دستگاه تثبیت کننده رنگ یووی استفاده شود می توان ماندگاری چاپ را تا میزان مورد نظر افزایش داد. به همین علت مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس برای تثبیت رنگ از دستگاه یووی استفاده می نماید. به این طریق با شستشوی قطعه و یا قرار گرفتن آن زیر نور خورشید احتمال تغییر رنگ ، پوسته پوسته شدن و یا کدر شدن جوهر ها وجود ندارد و می توان از کیفیت بالای چاپ اطمینان حاصل نمود.

کاربرد های چاپ بر روی شیشه

با توجه به این که شیشه جزء با کیفیت ترین مواد اولیه برای تولید ظروف مختلف است، از آن برای ساخت بطری شیشه‌ ای، عطر، لوازم آزمایشگاهی و … استفاده می شود. بنابراین می‌توان برای درج برند تولیدی و طرح‌های گوناگون روی محصولات تولیدی با بسته‌بندی شیشه‌ای ، از چاپ استفاده نمود. در واقع چاپ بر روی شیشه باعث می‌ شود تا بتوان این نوع محصولات را از سادگی خارج کرده و فروش بسیار بالایی را به دست آورد.

در لوازم آرایشی ، شیشه عطر ، لوازم آزمایشگاهی ، شیشه شربت ، شیشه شیر ، ظروف آشپزخانه و … می ‌توان از چاپ استفاده نمود و به این صورت جلوه محصول را از سادگی در آورده و نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز کرد. در این مورد اصلاً اهمیتی ندارد که قطعه مورد نظر شما به صورت محدب ، مقعر و یا صاف باشد و به راحتی می ‌توان روی تمامی این نوع قطعات چاپ ‌های با کیفیتی را ایجاد نمود. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک برای چاپ روی این قطعات استفاده می شود و با توجه به حساسیت و شکنندگی شیشه به این طریق می ‌توان از شکسته شدن آن ها جلوگیری نمود چرا که در این نوع دستگاه ها فشار دستگاه پرس کاملاً قابل تنظیم است و با استفاده از آن ها می ‌توان از ایجاد کچلی در چاپ یا هرگونه آسیب به قطعه جلوگیری کرد.