چاپ ترانسفر

یکی از مهم ترین روش های چاپ ، چاپ ترانسفر می باشد . این چاپ با کیفیت بسیار بالا و سازگاری بالا با محیط زیست بسیار مورد توجه صاحبان مشاغل قرار گرفته است . برخلاف دیگر چاپ ها که باعث آلودگی محیط خواهد شد ،  در این چاپ کاغذ های چاپی با مرکب مخصوص چاپ آماده شده که با حرارت بر روی پارچه ، چوب ،سرامیک ، پلاستیک و…انتقال می یابد . این روش چاپ بر روی پارچه هایی که از مواد مصنوعی تهیه شده است کیفیت و ماندگاری بیشتری دارد.

چاپ حرارتی - چاپ ترانسفر

چاپ حرارتی یا ترانسفر در یک نگاه کلی

در چاپ ترانسفر یا به عبارت دیگر چاپ حرارتی، ابتدا طرح بر روی سطح مورد نظر طراحی و سپس با استفاده از دستگاه های پرس حرارتی بر روی سطح منتقل می شوند .با توجه به کیفیت مرکب ، زمان و میزان حرارت می توان شرایط را به گونه هماهنگ کرد تا دقت در رنگ ها و کیفیت های کاملا واضح و دقیق باشد . تنظیم دستگاه بر روی رنگ های CMYK می تواند ترکیب زیبایی را به وجود بیاورد. پیش بینی و تخمین درصد رنگ ها در چاپ حرارتی ترانسفر نیاز به دستگاه های پیشرفته با هزینه بالا دارد که اصلا مقرون به صرفه نمی باشد . از این رو تجربه در رنگ شناسی نقش مهمی در دستیابی به کیفیت رنگ بالا در این چاپ دارد.

نکاتی درباره چاپ حرارتی ترانسفر

برای شروع کار با دستگاه چاپ ترانسفر یک کاغذ مخصوص یا رول چاپ ترانسفر، دستگاه ترانسفر ،  پرینتر جوهر افشان و چسب نسوز مورد استفاده قرارمی گیرد . حتی امکان این وجود دارد که تصویر دلخواهتان را توسط یک پرینتر خانگی بر روی کاغذ چاپ کنید و به وسیله پرس حرارتی ترانسفر به قطعه مورد نظر انتقال دهید .لازم به ذکر است که چاپ ترانسفر قابل شستشو می باشد. دقت داشته باشید که تصویر روی رول یا کاغذ باید به صورت معکوس باشد تا بعد از انتقال جهت تصویر به حالت اصلی خود بازگردد. برای این کار از گزینه mirror در تنظیمات پرینتر استفاده کند. در روش نیز مانند چاپ سیلک شما نیاز به ساخت کلیشه و فیکسچر دارید که برای تیراژ چاپ پایین قابل استفاده نمی باشد ولی در روش چاپ ترانسفر امکان چاپ در تیراژ پایین نیز وجود دارد. در این روش رول های ترانسفر خام برش داده می‌شوند و بعد از طراحی وکتور های چاپی توسط نرم افزار های طراحی ،لیبل ها برش زده می شوند . و سپس توسط دستگاه ترانسفر روی قطعه مورد نظر انتقال میابند.

این چاپ علاوه بر اینکه قابل شستوشو می باشد، عمر بالاتری نسبت به چاپ سیلک دارد.

چاپ حرارتی ترانسفر

سطوح مناسب چاپ حرارتی ترانسفر

هرمیزان که تراکم سطح مورد نظر بیشتر باشد ، مرکب چاپ را بهتر پس میزند بنابراین هر چه سطح کوچکتر باشد مرکب را به خود جذب می کند و درنتیجه ی آن انتقال چاپ ضعیف تر انجام میشود . در حالت کلی برای چاپ ترانسفر باید مرکب کیفیت بالایی داشته باشد که چاپ با کیفیت داشته باشیم.

چاپ صنعتی ایساتیس با بهره گیری از جدیدترین دستگاه های روز دنیا و پرسنل کارآزموده آماده ارائه انواع خدمات کلیشه سازی و خدمات چاپ برای کلیه قطعات می باشد.