کلیشه سازی فلزی

کلیشه سازی فلزی چاپ تامپو

کلیشه یکی از مهم ترین ملزومات چاپ است که در چاپ تامپو و چاپ طلاکوب استفاده از آن دارای اهمیت بالایی می باشد. بدون وجود این وسیله انجام عملیات چاپ غیر ممکن خواهد شد و به همین علت یکی از مراحل اصلی چاپ ساخت کلیشه می باشد. این وسیله از جنس های مختلفی ساخته می شود که یکی از این جنس ها فلز است. در این مقاله سعی داریم تا در رابطه با کلیشه سازی فلزی توضیحات کاملی را به شما همراهان گرامی ارائه دهیم. پیشنهاد می کنیم تا ادامه این مطلب را دنبال نمایید و با روش کلیشه سازی به میزان بیشتری آشنا شوید.

بررسی اهمیت کلیشه سازی فلزی در چاپ

کلیشه یک ورقه ی با اهمیت است که در چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه از جنس های مختلفی مانند فلز، ژلاتین، پلاستیک و … ساخته می شود. در این بین یکی از انواع کلیشه که دارای مقاومت بالاتری است و به میزان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد کلیشه فلزی است. به همین علت کلیشه سازی فلزی در صنعت چاپ از اهمیت گسترده ‌ای برخوردار می باشد. این نوع کلیشه بیشتر در چاپ طلاکوب به کار می رود و با استفاده از آن می ‌توان طرح چاپ را روی قطعه ایجاد نمود. مهر به عنوان یک کلیشه شناخته می شود که همه افراد با آن سروکار دارند و می توان گفت که مهر به عنوان ساده‌ ترین نوع کلیشه شناخته می شود. بعد از ساخت کلیشه آن را در قسمت مربوطه در دستگاه چاپ قرار می دهند و سپس کلیشه با برداشتن رنگ آن را روی قطعه مورد نظر منتقل می نماید، به این وسیله می توان روی انواع قطعات صاف، محدب و مقعر چاپ های با دوام و زیبایی را به وجود آورد. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس عملیات کلیشه سازی توسط کارکنانی مجرب و با تجربه انجام می گیرد و با استفاده از  این قطعه با اهمیت چاپ کامل خواهد شد.

شما می توانید از مقاله چاپ سیلک روی پارچ نیز دیدن نمایید.

کلیشه سازی فلزی - چاپ صنعتی ایساتیس

ملزومات مورد نیاز در کلیشه سازی فلزی

از اصلی ترین لوازم مورد نیاز در کلیشه سازی فلزی می ‌توان به کلیشه خام یا ورق فلزی اشاره کرد که در نهایت به کلیشه تبدیل می شود. مواد حساس به نور، فیلم نگاتیو و اسید نیز از دیگر ملزومات با اهمیت در کلیشه سازی می باشند. کیفیت این لوازم دارای اهمیت بالایی است چرا که در صورت پایین بودن کیفیت هر کدام از آن ها، عملیات کلیشه سازی مختل خواهد شد و دقت کار پایین می آید. با توجه به این که با استفاده از کلیشه طرح روی قطعه چاپ می ‌شود باید دقت بالایی را در ساخت آن در نظر گرفت. بنابراین با استفاده از قطعات با کیفیت می توان به این هدف دست یافت. مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس عملیات کلیشه سازی را با استفاده از مجهز ترین دستگاه ها و بهترین لوازم انجام می دهد تا به این ترتیب کیفیت تولید کلیشه افزایش یابد و طرح چاپ عیناً روی قطعه منتقل شود. این مجموعه علاوه بر آن قادر است تا انواع کلیشه را به صورت مجزا برای شما همراهان گرامی ساخته و ارائه نماید. در ادامه این مطلب در رابطه با ساخت کلیشه فلزی توضیحات کامل تری ارائه می شود که شما می توانید آن را نیز مطالعه نمایید.

مراحل کلیشه سازی فلزی

کلیشه سازی فلزی دارای مراحلی می باشد که با انجام آن ها می توان این قطعه ضروری در چاپ را تهیه کرد. برای ساخت کلیشه ابتدا طراحی طرح توسط نرم افزار فتوشاپ یا کورل انجام می گیرد و سپس با استفاده از فیلم نگاتیو روی ورق فلزی مواد حساس به نور ریخته می شود. این کار برای این انجام می گیرد تا بتوان قسمت زمینه را گود نمود. بعد از آن مراحل ظهور و اسید زدن برای گود نمودن قسمت های زمینه  انجام می گیرد و به این ترتیب بخش هایی که به آن ها نور تابیده محکم شده و قسمت های زمینه که نور به آن نتابیده گود می شوند. این باعث خواهد شد تا کلیشه ای با کیفیت ایجاد شود. در نظر داشته باشید که برای چاپ طلاکوب ارتفاع کلیشه باید بیشتر از حد معمولی باشد تا بتوان چاپ دقیق تری را به این صورت انجام داد. مراحل ساخت کلیشه فلزی با دیگر انواع کلیشه دارای تفاوت هایی است چرا که کلیشه های مورد استفاده در هر نوع چاپ با توجه به روش و دستگاه چاپ از جنس های مختلف ساخته می شوند اما همچنان کلیشه فلزی به علت مقاومت بالای خود دارای مزیت های بیشتری نسبت به کلیشه های معمولی می باشد.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

شما همراهان گرامی می توانید برای کسب مشاوره رایگان در زمینه ساخت کلیشه، چاپ روی قطعات تولیدی و خرید دستگاه چاپ وارد صفحه تماس با ما شوید و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین به شما پیشنهاد می شود تا از سایر خدمات انجام گرفته در این مجموعه در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام دیدن کنید. از همراهی شما سپاس گزاریم و لحظات خوشی را برایتان آرزومندیم.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *