رنگ در چاپ سیلک

رنگ در چاپ سیلک - رنگ سازی در چاپ سیلک

چاپ سیلک یکی از پر کاربرد ترین روش های چاپ است و با استفاده از آن می توان در هر نوع قطعه از جنس های شیشه ای، پلاستیکی، فلزی و … چاپ های زیبا و درخشانی را ایجاد نمود. در این نوع چاپ احتیاج به استفاده از رنگ های مخصوصی احساس می شود تا با به کارگیری آن ها بتوان جلوه محصول را بیشتر کرد. با توجه به اهمیت رنگ در چاپ سیلک امروز قصد داریم تا تمامی موارد مربوط به این لازمه را به طور کامل شرح دهیم. به شما پیشنهاد می شود که تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

تنوع رنگ در چاپ سیلک

در چاپ سیک تنها نیاز به تهیه پنج رنگ اصلی سفید، مشکی، آبی، زرد و قرمز می باشد و با استفاده از این رنگ ها می توان چاپی با کیفیت را روی محصول ایجاد نمود. در واقع با به کار گیری این پنج رنگ اصلی می توان بی نهایت رنگ ساخت و از آن ها در چاپ استفاده کرد. به همین علت است که تنوع رنگ در چاپ سیلک بسیار بالا می باشد، البته بسیار دارای اهمیت است که نیروی انسانی کارآزموده ترکیب رنگ ها را انجام دهد تا رنگ مورد نظر مشتریان ساخته شود. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس نیرو های باتجربه‌ای عملیات رنگ سازی را انجام می دهند و به این طریق می توان طیف های رنگی گسترده ای را ایجاد کرد. در نظر داشته باشید که در بازار فقط یک نوع رنگ برای چاپ سیلک وجود ندارد اما رنگ های این نوع چاپ در دو دسته کلی پایه روغن و پایه آب قرار می گیرند و با توجه به جنس قطعه می توان از رنگ مخصوص استفاده کرد. این مسئله بسیار حائز اهمیت است چرا که در صورتی که از رنگ اشتباه برای یک نوع قطعه استفاده شود چاپ از ماندگاری خوبی برخوردار نخواهد بود و به زودی از روی قطعه پاک می شود اما انتخاب رنگ مناسب کمک می‌کند تا چاپی ظریف و ماندگار روی قطعه ایجاد شود.

شما می توانید از مقاله چاپ برند WAHL روی بطری نیز دیدن نمایید.

رنگ در چاپ سیلک - مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

بررسی مهم ترین رنگ در چاپ سیلک

همان طور که گفته شد در چاپ سیلک رنگ های مختلفی به کار می روند. از انواع رنگ مورد استفاده در چاپ سیلک می‌توان به رنگ pvc، رنگ pp، رنگ روغنی و رنگ اورینت اشاره کرد. در ادامه می‌توانید توضیحاتی را در رابطه با مهم ترین این رنگ ها یعنی رنگ pvc مطالعه نمایید:

این نوع رنگ کاربردی ترین رنگ در چاپ سیلک است و با استفاده از آن می توان روی انواع قطعات از جنس های نایلون، پلی اتیلن، انواع جعبه و… چاپی ماندگار را ایجاد کرد. این رنگ با سرعت بالایی خشک می شود که این مورد دارای مزایا و معایبی است. از مزایای آن می توان به این موضوع اشاره کرد که ماندگاری چاپ بالا است و با گذشت مدت زمان کوتاهی می توان قطعات را بسته بندی نمود اما ایراد این ویژگی در آن است که احتیاج به پاک کردن شابلون در حین چاپ وجود دارد چرا که این رنگ ها در قسمت هایی از شابلون قرار گرفته و به سرعت خشک می شوند، البته با استفاده از رنگ pvc با کیفیت می‌توان مشکل را رفع نمود. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس از رنگ های آلمانی با کیفیت برای چاپ استفاده می شود که در طول چاپ در شابلون خشک نمی شوند و به این ترتیب می توان طرح را عیناً روی قطعه ایجاد کرد. حلال این رنگ ریتارد است اما در بعضی از کارگاه های کوچک از  تینر فوری نیز استفاده می‌شود که باعث کاهش کیفیت رنگ خواهد شد.

رنگ در چاپ سیلک - شابلون چاپ سیلک

بررسی دیگر انواع رنگ در چاپ سیلک

در چاپ سیلک در کنار رنگ pvc می توان از رنگ های دیگری نیز استفاده نمود که در ادامه این مطلب در رابطه با آن ها توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد:

رنگ pp

رنگ های pp یا پلی اتیلن کاربرد کمتری نسبت به سایر رنگ ها دارند اما برای قطعات صنعتی و محصولات پلاستیکی بسیار مناسب می باشند. حلال این نوع رنگ هم ریتارد است و به نسبت رنگ روغنی زودتر خشک می شود.

رنگ روغنی

یکی از انواع رنگ در چاپ سیلک ، رنگ روغنی می باشد و برای قطعات پلاستیکی و انواع جعبه مناسب است و حلال آن بنزین می باشد. مطمئناً همه شما با این نوع رنگ آشنا هستید چرا که از آن در نقاشی ساختمان نیز استفاده می شود. همان طور که مطلعید این رنگ احتیاج به زمان بیشتری برای خشک شدن دارد و در استفاده از آن حتما احتیاج به دستگاه تثبیت کننده رنگ می باشد. رنگ روغنی برای شابلون های دارای طرح ریز و ظریف مناسب است و می تواند چاپی یک دست را روی قطعه ایجاد کند.

رنگ اورینت

رنگ اورینت بر پایه آب است و برای چاپ روی پارچه به کار می رود. طرح های ایجاد شده به وسیله این نوع رنگ برجسته هستند و با استفاده از آن می توان کیفیت بالایی را به دست آورد. این رنگ حالت خمیری دارد و باید در استفاده از آن تجربه کافی داشت.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

همان طور که مشاهده کردید برای چاپ روی قطعات مختلف به روش سیلک می توان از رنگ های متنوعی استفاده کرد و چاپ را به صورت تک مرحله ای یا چند مرحله ای انجام داده و چند رنگ مختلف را روی یک قطعه ایجاد نمود که این با توجه به سلیقه مشتری تعیین می شود. در صورتی که علاقه مندید تا با استفاده از این روش روی قطعات خود چاپ های منحصر به فردی را ایجاد کنید، پیشنهاد می کنیم تا وارد صفحه تماس با ما شوید و از کارشناسان ما در زمینه‌ های مورد نظرتان مشاوره رایگان دریافت نمایید، علاوه بر آن به شما پیشنهاد می کنیم تا خدمات انجام گرفته در این مجموعه را از طریق شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید. از همراهی شما سپاس گزاریم و آرزوی سود سرشار برای مجموعه تولیدی تان داریم.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *