ملزومات چاپ طلاکوب

ملزومات چاپ طلاکوب - تمامی ملزومات مورد نیاز در چاپ داغی

یکی از انواع روش های چاپ که از دیرباز در صنعت چاپ مورد استفاده قرار می گیرد چاپ طلاکوب است. با استفاده از این نوع چاپ می توان روی انواع قطعات چاپ های درخشان و با کیفیتی را ایجاد کرد. در این روش به جای رنگ از ورقه های طلاکوب یا متالایز استفاده می شود. در این نوع چاپ نیازمند وسایل و لوازمی هستیم تا با کمک آن ها بتوان فرایند چاپ را کامل نمود. در ادامه این مطلب تمامی ملزومات چاپ طلاکوب و روش انجام این کار به طور کامل شرح داده می شود. همراه ما باشید.

ورق های متالایز یکی از مهم ترین ملزومات چاپ طلاکوب

تنها دلیل تمایز چاپ طلاکوب نسبت به سایر چاپ های صنعتی استفاده از ورق های متالایز می باشد. این ورق ها به ورق طلاکوب و نقره کوب نیز معروف هستند. به طور معمول عرض ورق متالایز ۷۵ یا ۶۵ سانتی متر و طول هر رول آن ها 24000 یا 2000 متر می باشد. این نوع ورق ها امروزه در رنگ های بسیار متنوعی عرضه می شوند و به همین علت دیگر نمی‌توان گفت که چاپ طلاکوب تنها با رنگ طلایی قابل انجام است. در صنعت چاپ می ‌توان با استفاده از ورق های آبی، قرمز، طلایی، نقره‌ای و… روی هر نوع سطحی از جمله پلاستیک، چرم، گالینگور، جیر و… چاپ داغی یا طلاکوب را ایجاد نمود. با توجه به استفاده گسترده این نوع چاپ امروزه ورق های متالایز طرح دار و هولوگرام نیز در بازار موجود شده‌اند تا به این ترتیب حوزه استفاده از این نوع چاپ گسترده تر شود. این ورق ها جزء مهمترین ملزومات چاپ طلاکوب هستند و به همین علت بدون وجود آن ها عملیات چاپ امکان پذیر نیست. به طور معمول در ایران ورق های متالایز از کشور کره و چین وارد می شوند و دارای کیفیت های متفاوتی نسبت به یکدیگر می باشند. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس تلاش شده تا با انتخاب با کیفیت ترین ورق های طلاکوب چاپ با کیفیت و ماندگاری روی قطعات مختلف ایجاد شود، اما به نظر شما در این چاپ چه ملزومات دیگری به کار گرفته می ‌شود؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه همراه ما باشید.

شما عزیزان می توانید از مقاله ملزومات چاپ تامپو نیز دیدن نمایید.

ملزومات چاپ طلاکوب - فویل متالیز

کلیشه یکی از ملزومات چاپ طلاکوب

کلیشه یکی از مهمترین ملزومات چاپ طلاکوب می ‌باشد. کلیشه یا قالب برای انتقال و پرس فویل طلاکوب روی قطعات به کار می رود و با توجه به طرح طراحی شده در فتوشاپ یا کورل دراو ساخته خواهد شد. در واقع برای ساخت کلیشه ابتدا طراحی طرح انجام می گیرد که قسمت های طرح به رنگ مشکی و زمینه به رنگ سفید است، سپس کلیشه از ورق های فولاد یا استیل ضد زنگ ساخته می شود. البته در بازار جنس های دیگری نیز برای ساخت کلیشه به کار می روند اما با توجه به فشار اعمال شده توسط دستگاه چاپ طلاکوب، استفاده از فلز مقاوم و مستحکم ضروری می نماید، چرا که در غیر این صورت کلیشه در هنگام انجام عملیات چاپ شکسته می شود و ممکن است به قطعه آسیب برسد. به طور معمول کلیشه های چاپ داغی دارای ضخامت سه میل به بالا هستند تا بتوانند به راحتی عملیات پرس را انجام دهند. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس کلیشه با توجه به طرح طراحی شده توسط طراحان خلاق این مجموعه ساخته می شود. این کلیشه ها را می توان در تیراژهای بالا نیز مورد استفاده قرار داد بدون آن که آسیبی به کلیشه وارد شود. همچنین میتوان بدون قرار دادن ورق طلاکوب کلیشه را روی محصولات چرمی، پارچه ای و… پرس کرد که به اصطلاح به آن ضرب خالی می گویند، به این طریق فرورفتگی در قطعه ایجاد می شود که امروزه از این روش بیشتر در چاپ روی چرم استفاده خواهد شد.

ملزومات چاپ طلاکوب - کلیشه سازی

دستگاه چاپ از دیگر ملزومات چاپ طلاکوب

بدون استفاده از دستگاه عملیات چاپ امکان پذیر نیست، بنابراین دستگاه چاپ از کلیدی ‌ترین ملزومات چاپ طلاکوب می ‌باشد که به طور کلی در چهار دسته ی دستگاه چاپ طلاکوب دستی، دستگاه چاپ طلاکوب دیجیتال، دستگاه چاپ طلاکوب پنوماتیکی و دستگاه چاپ طلاکوب هیدرولیکی تقسیم بندی می شود. در صورتی که قصد داشته باشید تا چاپ را در تیراژ بالا انجام دهید می ‌توان از دستگاه چاپ پنوماتیکی و هیدرولیکی استفاده کرد و دستگاه چاپ دستی برای چاپ در تیراژ پایین مناسب است. در همه این نوع دستگاه ها طراحی و ساخت کلیشه امری ضروری است اما به وسیله ی چاپ دیجیتال می توان بدون استفاده از کلیشه عملیات چاپ را به راحتی انجام داد. در میان انواع دستگاه نوع پنوماتیکی برای چاپ مناسب تر است چرا که با استفاده از فشار باد عملیات پرس را انجام می دهد و به همین علت هزینه ‌های مصرفی کاهش محسوسی خواهد یافت. مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس در کنار طراحی و چاپ، انواع دستگاه چاپ طلاکوب را عرضه می دارد و شما می توانید با توجه به محیط کاری خود دستگاه مورد نیاز را تهیه و استفاده نمایید.

ملزومات چاپ طلاکوب - دستگاه چاپ طلاکوب

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

در این مقاله با ملزومات اصلی چاپ طلاکوب آشنا شدیم. این نوع چاپ در صنعت بسیار دارای اهمیت است و با استفاده از آن می توان روی قطعات گوناگون چاپ‌های زیبایی را ایجاد نمود. شما می توانید برای کسب مشاوره رایگان در رابطه با انواع روش های چاپ و خرید دستگاه به صفحه ی تماس با ما مراجعه کنید و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت نمایید. در نهایت از شما خواستاریم تا از طریق صفحات مجازی اینستاگرام و تلگرام برای مشاهده سایر خدمات اقدام نمایید. با سپاس از شما همراهان گرامی

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *