ملزومات چاپ تامپو

ملزومات چاپ تامپو در چاپ روی قطعات مختلف

یکی از بهترین روش ها برای چاپ بر روی پلاستیک، چاپ بر روی شیشه، چاپ بر روی لوازم آرایشی، چاپ بر روی چرم و… روش تامپو می باشد. با استفاده از دستگاه چاپ تامپو می توان روی هر نوع قطعه خطی یا صاف، محدب و مقعر چاپ های ظریف و با کیفیتی را ایجاد نمود. اما این نوع چاپ نیازمند ملزوماتی است تا با استفاده از آن بتوان فرایند چاپ را به طور کامل انجام داد. در ادامه این مطلب سعی شده تا تمامی ملزومات چاپ تامپو به طور کامل بیان شود، امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

رنگ یکی از مهم ترین ملزومات چاپ تامپو

رنگ یکی از مهمترین ملزومات چاپ تامپو می باشد، در واقع تمامی فرآیند چاپ برای ایجاد رنگ روی قطعه انجام می پذیرد. در صورتی که از رنگ نامناسبی برای چاپ تامپو استفاده شود تمامی عملیات چاپ بیهوده خواهد بود. به طور کل می توان گفت که در صنعت چاپ بیشتر رنگ های pvc ،trp ، pp و abs برای چاپ تامپو به کار می روند که بهتر است انتخاب رنگ با توجه به جنس کالا در نظر گرفته شود تا دارای ماندگاری بیشتری باشد. در این نوع چاپ در کنار رنگ احتیاج به ملزومات دیگری از جمله هاردینر و محلول PSV نیز وجود دارد، چرا که برای چاپ روی جنس هایی مانند شیشه برای افزایش ثبات رنگ باید از محلول هاردینر استفاده شود تا ماندگاری رنگ به این صورت افزایش پیدا کند. همچنین با توجه به خطاهای انسانی موجود در چاپ می توان با استفاده از محلول PSV رنگ را به طور کامل از روی قطعه پاک نمود، به این ترتیب از ایجاد اشتباه جلوگیری به عمل می آید و میزان خطای انسانی کاهش محسوسی پیدا می کند. این امکان باعث می ‌شود تا با آرامش خیال بیشتری بتوان از چاپ تامپو روی محصولات تولیدی خود استفاده کرد. مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس رنگ های با کیفیت آلمانی را برای چاپ روی قطعات مختلف به کار می برد و به همین علت چاپ های ایجاد شده برجسته، براق، ظریف و ماندگار می باشند.

شما عزیزان می توانید از مقاله چاپ روی کیف پول نیز دیدن نمایید.

ملزومات چاپ تامپو - رنگ مناسب

پد یکی از اصلی ‌ترین ملزومات چاپ تامپو

یکی از اصلی ‌ترین ملزومات چاپ تامپو پد است که وظیفه آن در این نوع چاپ برداشتن رنگ از روی کلیشه و قرار دادن آن روی قطعه مورد نظر می باشد. به طور معمول پد ها از جنس سیلیکون ساخته می شوند. سیلیکون یک ماده ارزان، نرم و قابل انعطاف است و به همین دلیل با استفاده از آن می توان روی قطعاتی که دارای پستی و بلندی هستند نیز چاپ با کیفیتی را ایجاد کرد. پد های سیلیکونی دارای فرم های متنوع از جمله مستطیل، مربع، گرد و… هستند که با توجه به نوع قطعه به کار می روند. برای قطعات با بدنه ضعیف و قطعات با بدنه محکم از پد هایی با کیفیت های متفاوت استفاده می شود و پد ها دارای سه دسته بندی کلی پد نرم، پد معمولی و پد سخت هستند. عمر واسطه های سیلیکونی بسیار بالا است اما این قطعات نیازمند مراقبت و نگهداری می باشند و بعد از هر بار عملیات چاپ بهتر است با چسب شیشه ای یا حلال رنگ به تمیز کردن پد پرداخت تا به این ترتیب عمر آن افزایش یابد. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس با استفاده از پد های با کیفیت و مقاوم در برابر مواد شیمیایی، چاپ دقیقی روی قطعات شکل می گیرد. در این مجموعه با وجود کارشناسان ماهر انتخاب پد با توجه به جنس و شکل محصول انتخاب می شود و با به کار بردن پد های با کیفیت دارای تغییر شکل کم، چاپ با کیفیت تری روی محصولات شکل می گیرد.

ملزومات چاپ تامپو - پد سیلیکونی

کلیشه یکی از ملزومات چاپ تامپو

کلیشه یکی از ملزومات چاپ تامپو است که مطمئنا بدون آن امکان عملیات چاپ وجود نخواهد داشت. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس عملیات کلیشه سازی در خود این مجموعه انجام می پذیرد و این مجموعه قادر است تا انواع کلیشه را برای شما عزیزان طراحی کرده و بسازد. ساخت کلیشه خود نیازمند ملزوماتی است که از آنها می توان به مواد حساس، اسید، ورقه فلزی و… اشاره کرد. در ساخت کلیشه ابتدا طراحی طرح انجام می پذیرد و سپس فیلم لیتوگرافی از آن گرفته می شود. هنگام گرفتن این فیلم رنگ خاکستری کیفیت را پایین می آورد و به همین علت باید در طراحی طرح فقط رنگ سیاه و سفید را به کار برد. بعد از آن به سراغ ساخت کلیشه می رویم که در آن نیازمند نقشه کلیشه می باشیم. این نقشه جای قرارگیری طرح روی کلیشه، اندازه کلیشه و… را مشخص می نماید. برای ساخت کلیشه طرح مورد نظر روی آن قرار می گیرد و توسط لامپ های یووی نور به صفحه تابانده می شود، سپس از لاک مایع برای ایجاد طرح استفاده خواهد شد. بعد از آن طرح را ظاهر کرده و به آن اسید زده می ‌شود و به این ترتیب کلیشه آماده استفاده است. به طور معمول جنس کلیشه از ورق های استیل یا فولاد است که دچار زنگ زدگی نمی شود و عمر زیادی دارد. اگر توجه کرده باشید در این فرآیند وسایل بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد که همگی کامل کننده چاپ تامپو هستند. در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس تلاش شده تا از با کیفیت ترین لوازم و وسایل استفاده شود تا علاوه بر راحتی کار کارکنان این مجموعه با ایجاد طرحی ماندگار و با ظرافت روی محصول، مشتریان نیز از نتیجه به دست آمده خشنود و راضی باشند.

ملزومات چاپ تامپو - کلیشه سازی

دیگر ملزومات چاپ تامپو

فیکسچر

در هنگام عملیات چاپ امکان حرکت قطعه وجود دارد و به همین علت از ایجاد چاپی دقیق و باکیفیت روی قطعه جلوگیری به عمل خواهد آمد برای رفع این مشکل می توان از فیکسچر برای ثابت نگه داشتن قطعات در حین کار استفاده نمود. با توجه به اینکه قطعات مختلف دارای اشکال متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند، فیکسچر در هنگام عملیات چاپ و با توجه به نوع قطعه ساخته می شود.

دستگاه چاپ تامپو

دستگاه چاپ نیز یکی از ملزومات چاپ تامپو می باشد. در واقع می توان گفت که دستگاه چاپ اصلی ‌ترین لازمه در این چاپ است که به طور معمول در چاپ تامپو می ‌توان از دستگاه سیستم بسته یا سیستم باز استفاده کرد. در هر دو این نوع دستگاه ها تیراژ چاپ بالا است و می توان با سرعت زیادی رنگ ها را روی سطح قطعات منتقل نمود.

تثبیت کننده رنگ

در مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس یکی از مهم ‌ترین ملزومات در چاپ تامپو تثبیت کننده رنگ می باشد چرا که تلاش این مجموعه در جهت ایجاد چاپی ماندگار است که با استفاده از دستگاه تثبیت کننده این خواسته محقق خواهد شد. تثبیت رنگ در این نوع چاپ با استفاده از کمپرسور باد، کوره و یا تثبیت کننده رنگ یووی انجام می پذیرد. انتخاب روش تثبیت سازی با توجه به نوع قطعه و جنس رنگ تایین می شود. دستگاه تثبیت کننده رنگ یووی با استفاده از اشعه فرابنفش در کوتاه ‌ترین زمان ممکن رنگ یووی روی قطعه را خشک می کند و باعث افزایش ماندگاری آن می ‌شود، به همین علت می توان گفت که یکی از مهم ترین وسایل در چاپ تامپو این تثبیت کننده می باشد. همچنین در استفاده از رنگ هایی که احتیاج به پخت دارند استفاده از کوره الزامی است و دیگر رنگ ها را می توان تنها با استفاده از نیروی باد خشک نمود.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

در این مقاله تلاش شده تا تمامی لوازم و وسایل مورد نیاز در چاپ تامپو به شما عزیزان معرفی شود. در نظر داشته باشید که مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس قادر به ساخت و ارائه انواع کلیشه و فیسچر می باشد. علاوه بر آن این مجموعه با در اختیار داشتن دستگاه های به روز امکان چاپ روی هر نوع قطعه و محصولی را با نازل ترین قیمت فراهم می کند. شما عزیزان می توانید از طریق صفحه تماس با ما از مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه بهره مند شده و همچنین برای بازدید از سایر خدمات ما را از طریق صفحات فضای مجازی در تلگرام و اینستاگرام دنبال نمایید. از وقت گذاری شما برای مطالعه این مطلب سپاس گزاریم

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *