دستگاه چاپ صنعتی

دستگاه چاپ صنعتی - مجموعه ایساتیس

صنعت چاپ به یکی از مهم‌ ترین صنایع در تمامی جهان تبدیل شده است. در جهان امروز تمامی برند ها برای انحصاری کردن محصولات تولیدی خود از چاپ لوگو و اطلاعات مهم روی محصول استفاده می ‌کنند تا بدین ترتیب باعث تمایز کالا های تولیدی خود در میان سایر محصولات مشابه شوند، بنابراین دستگاه چاپ صنعتی اهمیت زیادی می یابد، چرا که کیفیت چاپ به دستگاه مورد استفاده برای این عمل بستگی دارد. در صنعت چاپ انواع دستگاه برای چاپ های گوناگون از جمله چاپ سیلک، چاپ طلاکوب، چاپ تامپو، چاپ ترانسفر، چاپ سابلیمیشن و … مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام دارای ویژگی های متمایزی از یکدیگر هستند.  در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با انواع دستگاه چاپ توضیحات جامعی را ارائه کنیم. لطفاً همراه ما باشید.

دستگاه چاپ صنعتی - تصویر صفحه ایساتیس

انواع دستگاه چاپ صنعتی

دستگاه چاپ صنعتی دارای انواع گوناگونی می باشد که با توجه به نوع چاپ و کارگاه یا کارخانه مورد نظر به کار گرفته می شود. این نوع دستگاه به صورت دستی، هیدرولیک، دیجیتال و پنوماتیکی در بازار وجود دارند که تفاوت آن ها در نحوه ی حرکت جک برای قرار گرفتن کلیشه روی قطعه و پرس آن می باشد، این عمل برای انتقال طرح به روی محصول مورد نظر انجام می شود. همچنین انواع دستگاه چاپ به صورت دستی، نیمه اتوماتیک و یا تمام اتوماتیک تولید می شوند. تفاوت این نوع دستگاه در دخالت نیروی انسانی یا عدم دخالت آن است به این ترتیب که در نوع تمام اتوماتیک انسان در چاپ هیچ دخالتی ندارد و تنها تنظیمات اولیه را انجام می دهد، اما در نوع نیمه اتوماتیک انسان تا حدودی در عملیات چاپ دخیل است. در نهایت در نوع دستی انسان مهم ترین نقش را دارد و بیشتر عملیات چاپ توسط کارگر ماهر انجام می شود، به همین علت تیراژ در نوع دستی نسبت به نوع تمام اتوماتیک بسیار پایین تر می باشد. افراد می ‌توانند با توجه به نوع نیاز خود و همچنین تیراژ چاپ، دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایند. با در نظر گرفتن تنوع موجود در دستگاه چاپ، قیمت این نوع دستگاه نیز با یکدیگر دارای تفاوت های بسیاری می باشد. قیمت تمام شده دستگاه چاپ دستی بسیار پایین است و به همین علت این دستگاه برای استفاده کارگاهی مناسب است. نوع نیمه اتوماتیک برای چاپخانه ها و کارگاه های در حال توسعه صرفه اقتصادی بیشتری دارد و تیراژ موردنظر را تولید می کند. همچنین نوع تمام اتوماتیک دستگاه چاپ برای کارخانه های بزرگ با تیراژ بالا مناسب است و خرید آن صرفه اقتصادی بیشتری خواهد داشت.

 

برای مشاهده مقاله مربوط به چاپ روی ماسک روی لینک کلیک نمایید.

دستگاه چاپ صنعتی - تصویر اصلی ایساتیس

دستگاه چاپ صنعتی پنوماتیکی

از مهم ترین انواع دستگاه چاپ صنعتی نوع پنوماتیکی آن می باشد. پنوماتیک یا نئوماتیک یکی از مهمترین علوم مهندسی است که با استفاده از این علم انواع دستگاه پنوماتیکی برای صنایع گوناگون ساخته شده که یکی از این صنایع ، صنعت چاپ می باشد و انواع دستگاه چاپ را می توان به صورت پنوماتیکی ساخت. مزیت این نوع دستگاه نسبت به دستگاه های هیدرولیکی در این است که از فشار باد برای حرکت کلیشه و قرار گرفتن آن روی قطعه استفاده می شود ، در واقع در این دستگاه از جک های پنوماتیکی استفاده شده است که به وسیله این نوع جک می توان فشار هوا را تا ۳ تن افزایش داد و به این ترتیب دستگاه چاپ پنوماتیکی قابلیت چاپ روی هر نوع قطعه با جنس های مختلف را دارد. در این دستگاه فشار هوا با توجه به نوع قطعه قابل تنظیم است و می توان بدون دخالت نیروی انسانی و با سرعت بالا عملیات چاپ را انجام داد، به این ترتیب تیراژ چاپ در دستگاه پنوماتیکی بسیار بالا می باشد. مزیت استفاده از دستگاه پنوماتیکی در این است که در صورت ایجاد نشتی، این هوا است که از درون لوله ها خارج می شود و به این ترتیب قطعات دچار آلودگی نخواهند شد. همچنین به علت استفاده از هوا به عنوان ماده مصرفی در ایجاد فشار هزینه تامین انرژی کاهش می یابد. در این نوع دستگاه تنظیم زمان بندی توسط تایمر به راحتی قابل انجام است، علاوه بر آن کیفیت انتقال چاپ بسیار زیاد است و هیچگونه کچلی در قطعه ایجاد نخواهد شد.

مطالعه بیشتر: چاپ روی بطری

دیگر انواع دستگاه چاپ صنعتی

از دیگر انواع دستگاه چاپ صنعتی می توان به نوع دستی آن اشاره کرد. همان طور که گفته شد نحوه پرس در انواع دستگاه متفاوت می باشد. در نوع دستی برای پرس قطعه در ابتدا حرارت مناسب ایجاد شده و سپس از فشار دست برای حرکت جک ها و قراردادن کلیشه روی قطعه استفاده می شود. در این روش احتیاج به یک کارگر ماهر برای انجام عمل پرس وجود دارد تا کلیشه را برای مدت زمانی کافی روی قطعه نگه دارد. نوع دیگری از دستگاه چاپ نیز وجود دارد که به صورت هیدرولیکی می باشد، در این روش به جای نیروی هوا از روغن برای اعمال فشار استفاده می شود که در این نوع دستگاه فشار بسیار بالایی ایجاد خواهد شد. همچنین تیراژ چاپ در آن بسیار بالا است اما در نظر بگیرید که بعد از مدتی احتیاج به تعویض روغن در دستگاه وجود دارد. در این نوع دستگاه در صورت ایجاد نشتی امکان آلودی قطعات در حال چاپ توسط روغن وجود دارد، به همین علت آب بندی این آن دارای اهمیت فراوانی می باشد. در صورتی که قصد خرید دستگاه چاپ برای کارگاه یا کارخانه خود را دارید می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس استفاده نمایید.

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس آماده عقد قرارداد با تمامی تولید کنندگان، ادارات و شرکت ها برای چاپ روی قطعات تولیدی و همچنین چاپ روی هدایای تبلیغاتی است. این مجموعه قادر به عرضه انواع دستگاه چاپ اتوماتیک و نیمه اتوماتیک می باشد. همچنین شما می توانید برای سفارش ساخت کلیشه، ساخت فیکسچر، ساخت قالب و … به صفحه تماس با ما مراجعه نمایید و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان دریافت کنید. لطفا برای مشاهده دیگر محصولات و خدمات ما را از طریق شبکه ‌های اجتماعی در تلگرام و اینستاگرام دنبال کنید. با تشکر از همراهی شما

راه های ارتباط با مجموعه چاپ صنعتی ایساتیس

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید وارد لینک زیر شده و از کارشناسان این مجموعه مشاوره رایگان و اختصاصی دریافت کنید.

تماس با ما

مطالب مرتبط

چاپ سیلک یو وی روی بطری شامپو

مشاهده

اجرای چاپ طلاکوب روی لیوان و ظروف شیشه ای

مشاهده

اجرای چاپ تامپو روی تجهیزات پزشکی

مشاهده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *